Wednesday, February 9, 2011

Banjir, Buang Anak n BBQ

BANJIR 

Kusangkakan, panas berpanjangan...rupanya hujan smpai 3 hri straight non stop! Wow. Lame dh xujan straight mcm ni. On the way balik dari JB (dating, hehe), dlm bas Causeway Link menghala ke Batu Pahat, hati aku dh berdetik. 2 more days mcm ni, kompom kt sawah sagil bnyk tmpat dh ditutup sbb air naik. Well, mmg btol, tp alhamdulillah, sumenye selamat. And wat pertama kalinye aku bagi korang post bergambar. Aku xnk kate 'enjoy!', sbb behind sume scene ni, ade sad story di belakangnye...

Gambar banjir di sawah Sagil


Tinggi pokok ni 4 meter. Tinggi aku....faham2 je la

                                

Air sungai y naik hampir same level ngn jalan raya!

                                    

"Bos, hari ni cuti emergency la...rumah masuk air (tipu)"

                                                  


"Walaupun rumah gue ditengelami air, gue tetap hensem" 

BUANG ANAK

Lepas je aku dating ngn Farah, aku terus pulang ke rumah (Ijat)... Sblum msuk tdo, aku dikejutkan dgn berita ni... "woi syai, ko tgk ni...Jalan mekar 5, Tmn Mekar...tu umah ko kn? ade kes buang bayi doh!!!", jelas Ijat ngn enthusiasm y tinggi menggunung. Well, jln mekar 5 tu ade brderet rumah2 org lain (selain rumah aku)....tp bile dlm paper Berita Harian Online tu bgtau yang baby tu ditemui mati dekat longkang y berdekatan ngn projek pembinaan, mmg sah! Baby tu kene buang tepi umah aku. Sbb umah aku umah paling tepi sekali, n sblh umah aku ade lot banglo kosong. Tuan tanah tu Chinese n dy da start wat umah dlm 4-5 bulan y lepas....n kt jalan mekar 5 tu, xde projek pembinaan lain lg dh. Mmg sblh umah aku le tu. Kesian baby tu...

Baby ni xbersalah pun :(

Aku xupdate lg, sama ade mak n bapak baby ni dh ditangkap ke belum, tp setakat yang aku dh dgr, dh ade suspek....Al fatihah untuk baby boy ni.... Mak aku y cerita psl baby ni pun nangis....sampai hati btol.....   


BBQ


"Gori, kenapa ko makin kembang???" - Mimi and the Siblingsss dgn sensitivity kurang drpd 0.21 tny soalan cepu emas ni....Haishhhh...Kurang asam btol...Dah la ckp kuat2 kt cafe, xjadi aku nk order mknn lebih2...n akibatnye, aku terpaksa menaip post untuk blog ni ngn perut y dh main lagu heavy metal...hahaha... Well, nak xnak, aku reveal jgk secret method untuk jadi...well..."kembang" bak kata mimi...

Aku tlg tgk je. Tu la rahsia nk jd 'kembang' mcm aku

Aku makan 3 cucuk je. Sumpah!!!!
Bnyk lg gambar2 mknn yang boleh menggugat iman org2 y bakal bace blog ni...So, untuk menjaga hati korang (n menjaga hati aku yang 'dahagakan' makanan tatkala menulis post ni), aku letak 1 je gambar sate...pdhal, brlambak lg makanan...Best woooooo!!!!!! 

PENUTUP

Cuti tahun bru cina ni, bnyk benda aku buat, aku dapat....All those happy moment, n moment y xhappy mcm kes buang bayi tu n kes gadoh besar ngn Farah, aku really appreciate sume ni...Bnyk lg y aku nk sampaikan, tp cukuplah sampai di sini, aku dh lapar tahap kronik + mengantuk... see u all again next time...chow!!!



                         

1 comment:

Fær.han/Unown F/Gyan said...

Banjir: berenang leklok ye :D
Bayi: Alfatihah~
Satay: 3 cucuk? Tak logik! :p